Sunday, March 21, 2010

Indahnya hidup bersyariat



Alhamdulillah walaupun cuti sekolah sangat singkat, akhirnya cikgu dapat juga meluang masa ke Kuala Lumpur bercuti dengan anak2. Sambil2 suami menjalankan tugas, apa lagi' tumpang semangkuk' lah. Kalau tak macam tu tak dapat berjalan. Hari2 pergi ke sekolah juga walaupun cuti.

Cikgu sampai ke KL pada petang Khamis. Jam 5 petang baru dapat 'check in' hotel. Perjalanan macam jauh sangat...singgah mengurus bisnes cek abang di sana sini, lambat sampai ke destinasi. Tapi tak apa, asalkan dapat berjalan. Syukur alhamdulillah.

Yang paling seronoknya ialah, di PWTC ada Pesta Buku yang bermula jumaat 19 Mac. Rezeki...rezeki..... Walaupun masuk ke ruang pameran, jauhnya perjalanan kena berjalan kaki di dalam tu sejarak Safa dan Marwa, akhirnya cikgu puas hati jugak. Paling best dapat beli banyak buku baru. Antaranya yng paling best ialah INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT keluaran Telaga Biru dan ditulis oleh Dato Ismail Kamus dan Mohd Azrul Azlen Ab Hamid.

Ya Allah, bestnya buku tu. Belilah.... takkan rugi sepanjang hayat. Bukunya mengajar pembaca untuk melaksanakan syariat langkah demi langkah, ada gambar, gambarajah, carta, jadual dan macam2 lagi. Semuanya jelas dan cantik serta berkualiti tinggi. Yang mula2 menarik hati cikgu ialah bab mengurus jenazah. Semua peralatan dan langkah2 mengurus jenazah, digambarkan dengan sangat jelas. Kalaulah Allah izin ada kematian di dalam keluarga cikgu, insyaallah buku ini dapat memberi panduan yang sangat baik. So, jangan tunggu lagi....dapatkan buku itu di SINI.

No comments:

About Me

My photo
I'm a chemistry & math teacher at SMK Sdary, Jb. A mother to 2 sweet daughters and 2 sons. They make my life colourful.