Sunday, August 22, 2010

Amalan untuk Mengingat dgn Mudah

Sudah lebih sebulan, seorang sahabat cikgu memberi pinjam 3 buah VCD Ceramah Ustaz Kazim. Cikgu tak luangkan masa untuk mendengarnya...hampir2 lupa sehinggalah dia bertanya. Sibuk cikgu mencari..di mana VCD tu ya? Alhamdulillah..akhirnya bertemu juga. Namun cikgu gagal juga untuk mendengar.

Sehinggalah pada suatu ketika, apabila seorang rakan facebook 'share' suatu 'link' ke ceramah Ustaz Kazim. Sehingga hari ini cikgu tak jemu2 mendengarnya juga. Di sini cikgu sertakan salah satu bahagian ceramah beliau.



Janganlah risau dengan tajuk ceramah ini. Dengarlah sehingga habis. Untuk anak2 dan pelajar2, ada petua2 untuk mengingat sepertimana yang diajarkan oleh alim ulama pewaris nabi. Subhanallah, rupa2nya belajar dengan menulis itu adalah perintah Allah melalui surah al 'Alaq.

Cikgu bersyukur dapat mengenali siri ceramah Ustaz Kazim. Semoga ALlah pelihara ilmunya. Cikgu seru semua kenalan cikgu untuk mendengar ceramahnya juga. Gunakanlah telinga yang Allah beri untuk jalan Allah. Dengarilah perkara2 baik yang akan membawa kita kepada keredhaanNya.

No comments:

About Me

My photo
I'm a chemistry & math teacher at SMK Sdary, Jb. A mother to 2 sweet daughters and 2 sons. They make my life colourful.