Sunday, December 26, 2010

Farhah dah balik

Semalam Farhah balik USM. Habis sudah cutinya sebulan lebih. Macam sekejap pulak cuti tu. Alhamdulillah, pagi tadi dah pun dia sampai ke Penang dengan selamatnya. Senang hati cikgu bila dengar dia selamat tiba di asrama... Apa ke tidaknya, malam semalam sewaktu cikgu menghantar dia ke stesen bas Larkin, hujan bukan mainlah lebatnya. Banyak2 malam nak hujan, malam tadi lah yang lebat sekali. Hati seram sejuk je melepaskan anak dara balik malam2 naik bas dalam hujan. Alhamdulillah, walaupun lama menunggu bas yang tak tiba2 sehingga hampir pukul 11 malam, sampai juga dia dengan selamat.

Hari ni, terasa rumah sunyilah sikit. Dah kurang seorang untuk makan semeja. Anak2 lelaki pun sedang menikmati kasih sayang ayahnya. Dari lepas zuhur pergi memancing. Umpan habis, seekor ikan pun tak dapat. Lepas asar pergi lagi, tapi sekali ni tempat lain pulak....

Tinggal emaknya dengan anak dara yang seorang ni, asyik kerja makan cokelat aje. Tadi pergi Kipmart dah pekena satu cup Cool Blog. Ni dekat2 ni...apa pulak kehendak dia. Isyk!

Macam tulah dengan anak2, bila ada macam2 gaduhnya, bila tak ada terasa hilang pulak...apa2 ajelah. Baik lipat kain yang sebakul ni....Da....

No comments:

Demi Matahari

Loading...

About Me

My photo
I'm a chemistry & math teacher at SMK Sdary, Jb. A mother to 2 sweet daughters and 2 sons. They make my life colourful.