Wednesday, July 23, 2008

Thermochemistry - my favourite chapter




Hari ni cikgu masuk mengajar kelas 5 Cemerlang sampai 5 waktu. Baik jugak petang ni ada ceramah Teknik Menjawab Sejarah SPM. Kalau tak, petang ni ada kelas tambahan Chemistry juga. Sampai mabuk lah bebudak tu belajar chemistry aje. Tapi takpe jugak, tengah ajar chapter Thermochemistry ni. Best! Uh! Macam syok sendiri je. Ntah bebudak tu suka topik ni ke tak?

Yang bestnya dapat cover 2 jenis heat, Neutralisation and Combustion sekali. Siap buat dua-dua eksperimen lagi. Dah lama tak puas mengajar ni. 4 periods in a week to teach chem and to make everyone falls in love with chemistry memang not enough. I just hope the boys & girls will try as many questions on this topic, cos it's so easy compared to salt and other chapters that my students dont like. Cikgu suka semua topic la. Dah cikgu kan...

Nak ditakdirkan, ada orang nak menumpang
buka camera using my laptop. Inilah takdir, now I know why they failed my paper. Rupanya macam ni gayanya bebudak ni dalam lab. Pantang dapat kamera dan pantang le cikgu keluar kejap. Main lubang hidung dan pelbagai lubang lagi.....

Ini idung Syawal ke, Rafi ke, Zn ke?.....

1 comment:

Anonymous said...

hidong dolah~

Demi Matahari

Loading...

About Me

My photo
I'm a chemistry & math teacher at SMK Sdary, Jb. A mother to 2 sweet daughters and 2 sons. They make my life colourful.