Monday, December 28, 2009

Cuti Dah Habis?

Hari ini bermula lah siri mesyuarat yang berpanjangan selama 4 hari berturut2. Subhanallah, Allah Maha mengetahui kemampuan hambaNya.

Minggu ini tentu minggu yang sibuk. Semua pakaian dan keperluan persekolahan mesti disiapkan pada minggu ini juga. Tahun hadapan, anak cikgu yang ke 2 akan menghadapi SPM. Anak ketiga berpindah sekolah untuk mengambil matapelajaran Bahasa Arab dan Al Quran(semoga cita2nya nak menjadi al Hafiz akan berjaya). Anak bongsu pula, sehari2an tadi mencuba kasut. Yang satu putih(baru), yang satu hitam(lama). Daripada pukul 4 tadi, dia asyik menggayakan kasut, dengan pelbagai rupa ikatan tali, sekejap kasut putih tali hitam, sekejap kasut hitam dengan tali putih. Kadang2 rasa geli hati juga. Agaknya dah tak sabar nak naik sekolah.

Cikgu pula, tak habis2 dengan persiapan untuk menghadapi P&P di tahun baru. Hari isnin 4 Januari, Sdary akan dilawati Nazir. Dengarnya dari Kementerian Pelajaran. Banyaklah nak kena sedia. Al maklum..... Sekali kalau pergi sekolah, macam dah tak boleh balik.

So, cuti tahun ni kiranya dah habis.....


No comments:

About Me

My photo
I'm a chemistry & math teacher at SMK Sdary, Jb. A mother to 2 sweet daughters and 2 sons. They make my life colourful.