Sunday, November 1, 2009

Apa kabar semua?

Salam,
PMR telah pun selesai, SPM tinggal beberapa hari lagi. Kehidupan cikgu menjelang hujung sesi persekolahan nampaknya semakin huru hara. Mana tidaknya. Seminggu dua ini sangat sibuk membuat ulangkaji dengan pelajar SPM, mengambil alih tugas seorang guru kimia yang sakit. Alhamdulillah kerja itu sangat menyeronokkan walaupun ianya menjadikan cikgu sibuk. Asalkan dapat mengajar dan mendapat kepuasan. Cikgu rela.

Yang tak seronoknya membuat kerja2 perkeranian. Mengurus fail2 dan dokumen, gara2 akan didatangi oleh juruaudit. Kononnya untuk melihat sejauh mana perlaksanaan SPSK berlangsung di Sekolah cikgulah. Aduh, memang huru hara. Pertama cikgu terpaksa menghuru harakan cikgu2 yang lain. Kedua, tentu cikgu sendiri yang huru hara. Ha ha ha, padan muka saya!!!

Bagaimana pun 'life goes on'. Cikgu tidak peduli. Jika setiap hari, kita semua mengambil kira bahawa kita sentiasa dipantau oleh DIA Yang Maha Kuasa, maka tak perlu risau pandangan makhluk yang lain. Janjinya, jagalah nilai mengikut pandangan ALLAH, yang lain pasti BERES!

No comments:

About Me

My photo
I'm a chemistry & math teacher at SMK Sdary, Jb. A mother to 2 sweet daughters and 2 sons. They make my life colourful.