Monday, November 2, 2009

Semoga Semuanya Selamat






Hari ini seorang sahabat Cikgu menjalani pembedahan tulang belakang setelah mengalami 'slip disk' selama beberapa bulan.
Beliau adalah sahabat yang mula-mula mengajar cikgu bagaimana melaksanakan umrah secara praktikal.

Ketika menunaikan umrah kali pertama pada tahun 2004, Cikgu sekeluarga bertemu Hj Hashim dan Hjh Hafiza sekeluarga di tanah suci Mekah. Kami sampai ke Baitullah pada waktu malam. Hj Hashimlah yang mengajak kami semua menunaikan umrah dan bertahallul sebelum subuh hari itu. Sungguh manis pengalaman melaksanakan umrah pada kali pertama. Sehingga ke hari ini, keluarga Hj Hashim menjadi sahabat keluarga Cikgu.

Hj Hashim dan isteri berniaga nasi lemak di Kulai. Kedainya di rumah sendiri dan diberikan nama Yellow Corner. Sungguh special nasi lemak ni. Paling special ialah sambal tumis dan ayam gorengnya. Sesekali kalau ke Kulai, carilah kedai Hj Hashim ni. Takkan menyesal. Cuma, beliau hanya membuka kedai, selepas solat maghrib.

Mudah2an hari ini Hjh selamat dibedah. Semasa cikgu call tadi, Hj Hashim masih di dalam perjalanan ke Hospital Pakar Puteri. Dr kata, pukul 9.00 mlm tadi baru Hjh dijangka akan sedar setelah 8 jam melalui pembedahan. Cikgu doakan beliau selamat. Semoga cepat sembuh. Insyaallah, jika kelapangan, esok cikgu usahakan menjenguknya.

Kita semua doakan sama2 ya!


No comments:

About Me

My photo
I'm a chemistry & math teacher at SMK Sdary, Jb. A mother to 2 sweet daughters and 2 sons. They make my life colourful.